Obserwuj nas


Kiedy jesteśmy zdenerwowani i zalęknieni, w naszych organizmach uwalnia się kortyzol, substancja zwana hormonem stresu. Jej stężenie w organizmie rośnie pod wpływem długotrwałego stresu (np. kłopoty rodzinne, zawodowe, finansowe). Stres sprawia, że wyglądamy brzydziej, ale także jest odpowiedzialny za to, że z łatwością porzucamy zdrowy tryb życia. Źli i przemęczeni rezygnujemy z aktywności fizycznej, a pociechy szukamy w łakociach i używkach.

Efekty stresu kumulują się przede wszystkim w skórze i włosach. To one są najlepszym wskaźnikiem procesów, które zachodzą w twoim ciele.

Przemęczona buzia

Twarz napięcie sygnalizuje niedoskonałościami skóry (krostkami, szczególnie upartymi i opornymi na leczenie). Pod oczami pojawiają się cienie, a skóra na czole i policzkach jest przesuszona. Kortyzol obniża odporność organizmu i sprawia, że oprócz nękających nas infekcji, również skóra traci barierę ochronną. Wtedy bakterie śmielej sobie poczynają. Oczywiście można wtedy sobie pomóc pillingami, preparatami i maseczkami tonizującymi oraz antybakteryjnymi kosmetykami. Jednak najlepszym lekarstwem jest spokój i powrót do równowagi emocjonalnej.

Przemęczone oczy

Zdenerwowanie powoduje, że naczynia krwionośne obkurczają się, co prowadzi do puchnięcia powiek. Zapuchniętym oczom dobrze zrobi kompres, na przykład z wacików nasączonych herbatą. Można też użyć kosmetyków chłodzących.

Udręczone ciało

Stres bardzo wysusza skórę. Warto wówczas nawilżać skórę balsamami i oliwkami. Można również namówić partnera by zrobił nam masaż. Pomocne okazują się również masaże połączone z aromaterapią. Nasze nerwy ukoić mogą olejki eteryczne, którymi skropimy pościel, dywany itp. Olejki takie możemy dodać do kąpieli lub do oliwki do masażu. Zapach jest w stanie wytworzyć w naszych mieszkaniach niezwykły klimat. Komponujmy zatem zapachy indywidualnie do naszych potrzeb i gustów.

Stres we włosach

Zależnie od nasilenia stresu włosy albo bardzo się przesuszają, albo przetłuszczają. W takich momentach sięgaj po szampon do włosów normalnych - powinien wyregulować ph skóry głowy. Jeżeli twoim utrapieniem jest sucha czupryna, po prostu zastosuj odżywkę nawilżającą. Zestresowane włosy są także bardziej podatne na łamanie. Dlatego najlepiej związywać je i aplikować im kurację specyfikami przeciwko temu problemowi.

Czy wiesz, że stres nie sprzyja zachowaniu koloru farbowanych włosów? Gdy organizm jest bardzo zestresowany przez dłuższy czas, zaczyna gromadzić wodę. W efekcie włosy są mniej nawilżone, przez co pigmenty farby gorzej się trzymają. Jeżeli poddajesz kosmyki koloryzacji w salonie, stosuj przynajmniej raz w tygodniu maseczkę nawilżającą. Natomiast jeśli farbujesz włosy w domu, wybierz preparat, który zawiera składniki nawilżające.

Kilka niezawodnych sposobów

Dzisiejszy świat nie wpływa na nasze nerwy kojąco. Wciąż borykamy się z presją czasu, żyjemy w biegu, za czymś gonimy, coś tracimy. Tym bardziej powinniśmy dbać o to, żeby niwelować skutki napięcia. Najlepszym lekiem na stres jest towarzystwo bliskich i życzliwych nam osób. Zatem miejmy zawsze czas dla przyjaciół. Nie zapominajmy o dobroczynnym wpływie seksu na nasze ciała i emocje. Wydzielające się podczas zbliżenia seksualnego endorfiny niwelują zgubne działanie hormonu stresu. Znajdźmy czas na aktywność fizyczną. Ruch to świetny sposób na relaks i uporządkowanie emocji. W trudnych momentach życia dostarczajmy organizmowi dużo witaminy B i magnezu, które mają zbawienny wpływ na spięty organizm.
Pamiętajmy też o chwilach relaksu spędzonych w serwisie Wagina ;) Zapraszamy Was do lektury i do aktywnego udziału w serwisie. Komentujcie artykuły, dzielcie się swoimi doświadczeniami, uczestniczcie w dyskusji. Nie zapominajcie też o naszym forum.

źródło: www.dziennik.pl

Komentarze są obecnie wyłączone