Niemiecka organizacja „Jugend Gegen AIDS” zorganizowała kampanię społeczną odwołującą się do sumień przywódców Kościoła. Akcja ma na celu zmianę stanowiska władz kościelnych do prezerwatyw. Nie od dziś wiadomo, że młodzież chrześcijańska uprawia seks pozamałżeński i co więcej rzadziej niż jej niechrześcijańscy rówieśnicy korzysta z zabezpieczeń.
„Jugend Gegen AIDS” zorganizowała facebookową akcję, której szczegóły wyjaśnia krótki spot informacyjny. Figurka Matki Boskiej jako zakładnik została zamknięta w szklanej gablocie, czego podgląd możemy obserwować na fanpage'u organizacji:
https://www.facebook.com/jugendgegenaids
Ilekroć ktoś wyrazi poparcie dla działań „Jugend Gegen AIDS”, Matka Boska roni łzę. Nowy fan strony to jedna łza. Wraz z rosnącą liczbą fanów poziom wody w gablocie podnosi się, grożąc Matce boskiej utonięciem. Los Maryi leży teraz w rękach hierarchów Kościoła katolickiego, którzy zmieniając swoje oficjalne stanowisko wobec prezerwatyw, sprawią, że z gabloty zostanie usunięty korek.
Deklarowanym adresatem tej reklamy jest Kościół katolicki, a szantaż ma wymiar jedynie symboliczny. Czy jednak fani strony „Jugend Gegen AIDS” mają szansę wpłynąć na stanowisko Watykanu?
Kampania „Thanks God – condoms protect” ruszyła w internecie 28 listopada z związku z obchodzonym 1 grudnia Światowym Dniem Walki z AIDS.
Komentarze
Zdania w stylu: "Bóg wie, kiedy dać wam dziecko, Bóg pomaga, Bóg jest zraniony, kiedy się zabezpieczacie" już nawet nie są śmieszne, a wręcz przerażające.