Obserwuj nas



Nawet gdy firma Kotex zastąpiła problematyczne słowo "wagina" określeniem "tam na dole" (ang. "down under"), stacje wciąż konsekwentnie nie chciały emitować reklamy. Musiano więc zrezygnować z pomysłu.

Bojkot medialny sprowokował Amandę Hess, do złośliwego skomentowania sytuacji na blogu The Sexist na stronach Washington City Paper. "Teraz reklama nie zawiera żadnych nawiązań do kobiecych genitaliów - wiecie, tego miejsca gdzie się wkłada pier*** tampon" napisała Hess.

Kotex nie pozostał bierny wobec tej niezrozumiałej dyskryminacji i wypuścił film, który parodiuje obrazy używane w innych reklamach tamponów i podpasek - kobiety uprawiające jogę w białych legginsach, tańczące radośnie i kręcące się w kółko czy też galopujące po plaży na białym koniu. Te błogie obrazy są wzbogacone komentarzem kobiety, która początkowo na wzór przekłamujących reklam, opisuje swoje niezwykłe doświadczenia menstruacyjne słowami:

- Co czuję gdy mam okres? Kocham to. Chcę trzymać w rękach coś miękkiego, na przykład mojego kota. Czuję się czysta. Czasem chcę po prostu biec po plaży - mówi w reklamie młoda kobieta. Jej wypowiedzi sa przeplatane ujęciami miauczącego kota, płatków róż i dziewczyny biegnącej w białej sukience wśród fal morskich. - Reklamy w telewizji są naprawdę pomocne, bo stosują w nich ten niebieski płyn. Wtedy myślę: Aha! To właśnie powinno się zdarzyć! - dodaje z uśmiechem. Pod koniec na ekranie pojawia się napis "Dlaczego reklamy tamponów są tak idiotyczne?".
- To dość zabawne, bo cały klip jest o cenzurze - mówiła Merrie Harris, dyrektorka agencji reklamowej, która produkowała film - Cała ta sfera jest pełna eufemizmów, wręcz protekcjonalizmu. My mówimy: dosyć z eufemizmami. Tampon nie jest brzydkim słowem. Wagina też nie - podsumowała Harris.



- Reklamy środków higieny intymnej dla kobiet są bardzo wysterylizowane i oddalone od tego, czym naprawdę jest okres - stwierdziła z kolei Elissa Stein, autorka książki o kulturowej historii menstruacji - Nigdy nie widać łazienki, nigdy nie widać kobiety korzystającej z tych produktów. Nigdy nie pokazują kogoś kto ma problemy, albo wypryski na twarzy lub łzy w oczach. Zawsze są tylko radosne, rozbawione i uprawiające sport kobiety.

Oprócz reklam w telewizji Kotex zainicjowała też kampanię w prasie. Na jednym ze zdjęć widać samochód jadący po drodze. Nad nim znajduje się napis "Przyczepiłam tampon do kluczyków, żeby brat nie zabrał mi samochodu. Podziałało".

 

Reklamy Kotex z udziałem Bobra:

 

 

Komentarze są obecnie wyłączone

Komentarze   

# szila 9 lat temu
dobre Kolejny przykład na to, że USA to straszne zadupie. Trzymając się głównego tematu - kobieta, fizjologia itp., myślę, że heteroseksualni faceci brzydzący się miesiączki i wszystkiego co się z tym wiążę powinni być odrzucani przez kobiety. Tacy hipokryci nie powinni mieć zaszczytu obcowania z waginą, czy innym fragmentem kobiecego ciała.
# facet 9 lat temu
ale ty głupia jesteś
# mam_okres:p 9 lat temu
Cytuję facet:
ale ty głupia jesteś

a z ciebie chamski troll i chyba mizogin
# pan Tofel 9 lat temu
argument prawdziwego "myśliciela"
# MaxiM 9 lat temu
Ma rację dziewczyna, a Ty to potwierdzasz.
# grok 9 lat temu
Jestem heteroseksualnym facetem i się brzydzę. Nic na to nie poradzę. "Wagina" jest dobra, jak jest umyta i pachnąca. I nie interesują mnie sposoby dochodzenia do tego stanu. Teraz jest moda na swobodne gadanie o tym, ale i tak nie przestanie to być paskudne.
# mrymru 9 lat temu
@grok, uważasz, że krew jest brudna? Skaleczyłeś się kiedykolwiek? Jeśli nie, nakłuj palec i powąchaj rankę. Straszny z Ciebie hipokryta. Czyli tym samym, nie uprawiasz seksu z miesiączkującą kobietą, bo uważasz, że jest brudna?
Pomyśleć, że pierwsze chwile życia spędziłeś we krwi macicznej, z krwawym łożyskiem przytwierdzonym do ciała. fuj
# jurny_gburny 9 lat temu
@mrymru, nie jestem pewny, czy koleś brzydzący się miesiączki miał kiedykolwiek do czynienia z macicą. Śmiem twierdzić, że takowi biorą się z kapusty :evil:
# mrymru 9 lat temu
@jurny_gburny, jeśli to co piszesz jest prawdą, to koleś miał traumatyczne narodziny. Kiedyś jesienią przejeżdżałam obok kapuścianego pola - smród gnijących liści był straszny. To mówisz, że z takich pól pochodzą zalęknieni, niedojrzali mężczyźni?
# Asia 9 lat temu
Ostatnio ciągle czytam o cenzurowaniu reklam. A to nie chcieli pokazywać reklamy Lane Bryant, chociaż była dobra. Teraz te tampony. Szkoda, że nie ma linku do tej reklamy.
# mrymru 9 lat temu
artykuł został uzupełniony o filmiki

do obejrzenia jest spot będący odpowiedzią na bojkot medialny. Spot ten rozprawia się z komercyjnym stereotypem miesiączki.
# Asia 9 lat temu
dzięki. Teraz artykuł jest o wiele ciekawszy.
# fruters 9 lat temu
nie wiem z jakimi kobietami przestaje grok. Od kilku lat żyję w stałym związku i nie wyobrażam sobie wstrzemięźliwości seksualnej w dni, w które moja Kobieta miesiączkuje. Kocham ją, jej krew i wszystko co związane jest z tą najcudowniejszą istotą pod słońcem.

@grok, krew praktycznie nie pachnie, a jak już masz takie fiksacje zapachowe, to sztachnij się swoją spermą. Ta to ma zawsze intensywną woń i nie pachnie kwiatkami
# szila 9 lat temu
filmiki z bobrem rozbroiły mnie.

Podobno fotograficy z ekipy Playboya mawiają: "bez bobra sesja niedobra"
# Kasia 9 lat temu
czy tylko mi się wydaje czy w Polsce mamy to samo? jakoś nie zauważyłam słowa "wagina" w polskich reklamach podpasek, tamponów. Jest mowa o superchłonnych wkładach, o tym że kobieta może się czuć jak każdego innego dnia nawet w nocy, ale jakoś "wagina" nie pada... jest "te dni"...
# Januaria 9 lat temu
Mamy to samo w Polsce, nie da się ukryć. Być może reakcje byłyby takie same, gdyby ktoś spróbował przełamać ten schemat mówienia o okresie.

Z jednej strony jakoś tam rozumiem, że ktoś nie chce oglądać reklam mówiących wprost o miesiączkach, bo ja sama mam odruch wymiotny, gdy widzę reklamy o wzdęciach, biegunkach, twardych dowodach, wszach i takich tam, chociaż to też normalna rzecz... Z drugiej jednak śmieszy mnie i denerwuje, że okres to tabu, a niebieski płyn symbolizuje krew. Przecież to głupie! Miesiączka to miesiączka, a nie jakiś tam reklamowy płyn!

Drażni mnie też przedstawianie okresu w sposób bezbolesny. Panienki fikają, cieszą się jak nie wiem, bo kupiły se alwaysy i "te dni stały się lepsze". Rany, "TE DNI" nie będą lepsze dzięki podpaskom...
# MaxiM 9 lat temu
Faceci którzy brzydzą się fizjologii kobiet są żałośni i przede wszystkim niedojrzali. Lubią chodzące seks zabawki. Ciekawe czy jak im się lśniący i wygodny samochód spieprzy, to też brzydzą się smaru, sadzy i innych rzeczy, które sprawiają że te lśniące samochody jeżdżą, a nie stoją zakurzone w garażach.
# ryzol 9 lat temu
jak lasce przecieka podwozie to trzeba wyciek zatamować... Mam czym dziewczyny i nie boję się waszych trudnych dni
# ruta 9 lat temu
mój znajomy twierdzi, że te niedomówienia w reklamach podpasek i tamponów mają chronić maluczkich. Myślę, że koleś jest w błędzie. Skoro podpaski i krew są niedopuszczalne i niepoprawne, to co z reklamami preparatów na potencję, albo na przerost prostaty? psi psi
# szila 9 lat temu
@ruta, widać prostata łatwiejsza do przełknięcia, a tamponem to się tylko zakrztusić można
# ruta 9 lat temu
Cytuję szila:
@ruta, widać prostata łatwiejsza do przełknięcia, a tamponem to się tylko zakrztusić można


rodzicom łatwiej tłumaczyć dziecku do czego służy penigra, niż powiedzieć po co kobiecie podpaska